Mutluluğun Kardeşi Sorumluluk

Mutluluğun Kardeşi Sorumluluk
Mutluluğun Kardeşi Sorumluluk

Bu hayatta yapabileceğiniz en kolay şey oturduğunuz yerden konuşmaktır. Yargılarsınız, infaz edersiniz, eleştirir, yerden yere vurursunuz. Bunları asla sorumluluk sahibi insanlar için söylemiyorum. Söylediklerim ve tavsiyelerim, sadece konuşup icraat zamanı geldiğinde parmağını kıpırdatmayan insanlar için. O onu neden yaptı, böyle de yapabilirdi, ben olsam öyle yapmazdım, ben de bu şekilde yaptım ama benim nedenlerim vardı ama ama ama…

Sorumluluk sahibi olmanın omuzlarınıza yük olmasından çok mutluluğunuzu nasıl beslediğinden bahsedeceğim size. Evinizde pişirdiğiniz yemeğin, artık kalan kısmını hayvanlara vererek değerlendirebilirsiniz. Ancak bunun için yemeği bir kaba alıp içine ekmek doğramanız ve karıştırmanız gerekir. Ardından sokakta uygun bir yere yanında bir kap suyla birlikte bırakmalısınız. Düşündünüz ve çok teferruatlı bir iş gibi geldi, kolay olanı yapıp çöpe döktünüz. Bunların sonucunda ne olduğunu ben size söyleyeyim; birkaç hayvan üşendiğiniz için aç kaldı, susuzluktan eziyet çekti ve hatta bunlar yüzünden belki de öldü. Belki yaşamının son açlık sınırındaydı. Siz yemek ve su verseydiniz kurtulacaktı. Sadece on dakikanızı alacak bu işlemleri yapmadığınız için belki de onları kurtaramadınız. Oysa ki onların da bizim sorumluluğumuzda olduğunu bilip öyle davransaydınız hayat kurtaracaktınız. Lütfen bu kadar yararsız olmak için uğraşmayın. Biraz çaba gösterin, sorumluluğunuzun farkında olun ki hem hayvanlar kurtulsun hem israf yok olsun. Böyle küçük bir sorumluluğa sahip çıktığınızda o kadar mutlu olacaksınız ki…

Diğer insanlara karşı da sorumluluklarınız vardır. Yolda yürürken sigara içtiğinizde arkanızdan gelen kişinin alerjisi olduğunu ve tıkanabileceğini düşünerek hareket edebilirsiniz. Bunun devamında da yapanları uyarmanız gerekmektedir. Çevreye karşı sorumluluklarınız vardır. Yere çöp atmıyor olabilirsiniz. Ancak atanı uyarmak ve yerdeki çöpü alıp çöpe atmak da sizin sorumluluğunuzdadır. Bir şeylerin illa bir yerde yazılı olması gerekmiyor. Hepinizin kullanıp yönetebildiği bir aklı var. Sorumluluklarınızın farkında olmalı ve onlardan kaçmamalısınız. Aslında sorumluluklardan kaçmak sanılanın aksine mutlu eder. Yerine getirmediğiniz her sorumluluk için vicdanınız sizi er ya da geç uyaracaktır. Onu susturmayı başaranlardan olmayın lütfen. Benim güzel okuyucularım öyle insanlardan değillerdir zaten.

İster okuyan olun ister çalışan, çalışmalarınızda sorumluluk almadan ilerleyemezsiniz. Gerektiği kadar değil daha fazla çalışmanız gerektiğinin bilincinde olup, yeni sorumluluklar almaya yatkın olmalısınız. Kendi kararlarınızı vermeli, emin adımlarla sağlam sorumluluklar almalısınız. Yolun sonunda başarılara ulaştığınızda ‘’evet bunun sorumluluğunu ben aldım ve ben başardım’’ demenin hazzını size tarif edemem. Başarısız olsanız bile ‘’bu kez olmadı ama ben sorumluluk aldım ve uğraştım, deneyim kazandım, kendi kararımla bir şeyler yapmaya çalıştım’’ diyebilecek ve bunun için de haz duyacaksınız.

Konuları çok çeşitli düşünebilirsiniz, ben size birkaç tane örnek verdim. Bunlardan en önemlisi ülkenize karşı sorumluluk sahibi olmanızdır. Çok çalışıp başarılı olma, çevrenize özen gösterme, yardıma ihtiyacı olanlara yardım etme, bilgi edinme ve bilgilendirme gibi pek çok vatandaşlık göreviniz vardır. Daha iyi bir ülkede daha iyi koşullarda yaşayabilmek için her vatandaşın üzerine yapması gerekir. Siz de öyle. ‘’Benimle olacak iş mi canım’’ demeyin. Tam da sizinle olacak iş. Damlaya damlaya göl hatta deniz olabilirsiniz ülkenize. Kendimi övmeyi sevmemekle birlikte size şunu çok net söyleyebilirim; ben her zaman sorumluluklarının farkında olan bir vatandaş olduğuma inanıyorum. Sizi de öyle olmaya davet ediyorum, olanlara da teşekkürlerimi sunuyorum. Bloğumda siyasi hiçbir unsur barındırmamaya özen gösteriyorum. Bu konu da öyle anlaşılmasın lütfen. Tarafınız ne olursa olsun yapmanız gereken görevler var. Bunların en büyüğü oy kullanmak. Bu siyasi bir konu değil vatandaşlık görevidir. Oy kullanmadığınız sürece sonuçla ilgili yorum yapma hakkını maalesef kaybetmiş oluyorsunuz. Bir oy bütün oylara eşittir ve bir oy sizin elinizdedir. Sonuç ne olursa olsun, gece başınızı yastığa koyduğunuzda ‘’ben elimden geleni yaptım’’ diyebilmelisiniz. Yazımı kaç kişi okur bilemiyorum. Fakat dedim ya bir oy bütün oylara eşittir ve ben birinizin bile oy kullanmasına vesile olma ihtimaliye bu yazıyı yazmak istedim. Sizden rica ediyorum, sorumluluk sahibi olun. Doğaya, çevreye, insanlığa, ülkenize, oyunuza sahip çıkın. Tarafınız ne olursa olsun, ben tarafınızla ilgilenmiyorum. Hepimiz kardeşiz ve bu hepimizin görevi.

Sorumluluklarınızı sahiplenmeniz, duyarlı bir vatandaş olmanız dileğiyle…

Yorum Gönder

0 Yorumlar