Hedefinin Yolu

Hedefinin Yolu
Hedefinin Yolu

Hayat size nasıl davranırsa davransın, düşünmeniz gereken her zaman bir adım sonrasıdır. Sorunları çözerken, başarmaya çalışırken ve diğer her durumda kendinize ‘’şimdi ne yapmalıyım’’ diye sormalısınız. Elbette sonucu da düşünmek gerekir. Ancak sonuca odaklanıp geçmeniz gereken aşamaları unutmamalısınız. Ulaşmak istediğiniz bir yeri düşünün; önünüzde dümdüz bir yol var. Yolun sonunda belli belirsiz bir manzara. Gözünüz manzarada, ulaşmak için yürüyorsunuz. Peki sizce yürürken arada bir önünüze bakmanız gerekmez mi? Yol düz olabilir ancak gözünüz ayrıntıları belli bir mesafeye kadar seçebilir. Ayağınıza taş takılabilir, çivi batabilir, dikenler sürtebilir hatta düşüp yara bere içinde kalabilirsiniz. Oysa ki önünüze bakıp birkaç adım sonrasını hesaplayarak yürüseniz bu engeller size zarar veremeyecektir. Dikkat etmezseniz ya sakatlanırsınız ya da yaralanıp zaman kaybedersiniz. İstediğiniz yere ulaşmak varken geç kalır belki de hiç ulaşamazsınız. Bir adım sonrasını düşünmek bu yüzden önemlidir.

Yaşadığınız süre boyunca her zaman sizi diri tutacak hedefleriniz olmalıdır. Unumu eledim eleğimi astım derseniz vay sizin halinize. Hep bir şeye ulaşmak için çabalamalısınız. Konu ne olursa olsun hiç fark etmez. Geriye dönüp baktığınızda ben neymişim demek hoş olmaz mı? Önce sokağa çıkmak olsun hedefiniz, sonra bir mahalle dolaşmak, sonra bir köy, bir kasaba, büyük bir şehir, bir ülke ve nihayetinde dünya. Başarı basamaklarını da bu şekilde tırmanın. Hepsinden önce yapmanız gereken en önemli şey istemek. Çok istemeyin çok çok çok çok isteyin. Yeteri kadar istemediğiniz hiçbir şey için yeterince çabalamayacaksınız. İçinizden gelmeyecek ve boşlayacaksınız. İstediğiniz şey için kendinizi cesaretlendirin. Birilerine bahsederken öyle özgüvenli olun ki sen bu işi kıvırırsın deyiversinler. Acaba mı, şöyle mi, böyle mi derseniz çevrenizdekilerden ‘’aman canım o işler öyle kolay olmuyor’’ cümlesiniz duyarsınız. Bu da hevesinizin kırılmasına neden olur. Ha bir de sizdeki ışığı fark edip kıskançlığından böyle konuşanlar olacaktır, onları boşverin. Böyle insanlar çöptür, söyledikleri de çöp suyu. Hemen uzaklaşın.

Hedefi koydunuz, çok istediniz, cesaretiniz de var peki şimdi ne yapacaksınız? Yolunuza birkaç durak koyun. Biraz daha ilerisini, bir sonraki engeli görebilmek için bu duraklarda durup düşünün. Bir sonraki durağa yürüyerek mi yoksa taşıtla mı gitmeniz yararınıza olur bunu saptayın. Aklınızın bir köşesinde de hep hedefinizin fotoğrafı olsun. Aşmaya çalıştığınız her aşamada hayal kurun, plan yapın. Hayal kurmak sizi kamçılayacaktır. Hedefiniz küçük ya da büyük olabilir. Başarılı ya da başarısız da olabilirsiniz. Her durumda kendinize dönüp ben yeteri kadar emek verdim deyip içinizi rahatlatabilmelisiniz. Yenilgiler sizi durdurmamalı, yıldırmamalı. Tabii ki kazanmayı düşünmek ve ona göre hareket etmek sizin için bir artı olacaktır. Ancak kaybetme olasılığınız her zaman vardır ve sizin bu olasılığı da düşünmeniz gerekir. Aksi takdirde boşluğa düşebilir hatta yere çakılabilirsiniz. Sonra ver elini depresyon. Hayatta hep bir b planınız olmalı. Hedefinize ulaşamadığınızda diğer hedefe atlamalısınız. Daima öğrenmeye açık olmalı ve kendinizi geliştirmelisiniz. Böylece kendinize hep yeni hedefler bulacaksınız.

Benim şu an inanılmaz derecede istediğim bir hedefim var. Sayılı günüm kaldı. Sonucu ne olursa olsun, yerine uygulamak istediğim başka hedeflerim, hayallerim de var. Koca bir film gibi düşünüyorum hayatımı. Filmin sonunda da güçlü mü güçlü bir kadın oluyorum. Senaryom daha bitmedi. Yaşadığım sürece de yazmaya devam edeceğim. Sonsuza kadar mutlu yaşadılar kalıbına hiçbir zaman inanmamışımdır. Sonsuza kadar savaştılar dense daha doğru olur bence. Tabii herkes savaşmıyor. Ben sonsuza kadar savaşmak isteyenlerdenim. Çok hayalim, çok hedefim var. Sıradaki hedefimin sonuçlarını da sizinle paylaşacağım. Olumluysa nasıl başardığımı, olumsuzsa bu durumda ne yapacağımı aktaracağım. Aslında şu an zamanım çok kısıtlı ama bu yazıyı yazmak bana motivasyon aracı olacaktı. Bu sebeple yazmak istedim. Şimdi moralim bozulduğunda açıp okuyacağım ve tekrar kendime geleceğim. Siz de kendinize başarı notları düşebilir, dönüp bunlardan cesaret alabilirsiniz. İnancınız nedir bilemiyorum ama dualarınızı ya da iyi dileklerinizi bekliyorum.

Sonuna inandığınız, bahar kokulu, taş döşenmiş yollardan, yılmadan geçmeniz dileğiyle…

Yorum Gönder

0 Yorumlar