Kaç Kez Deneyeceksiniz ?

Kaç Kez Deneyeceksiniz ?
Kaç Kez Deneyeceksiniz ?

Çok kez deneyeceksiniz. İstediğiniz olana kadar deneyeceksiniz. Eğer yolunuzda kararlıysanız asla ama asla vazgeçmeyeceksiniz. Düşlerinizi adadığınız yolda önünüze, bir çok engel çıkacak. Bunların her biri size birer sınav olacak. Kader ne bilsin yolun sonu size heves mi yoksa hedef mi… Elbet sınava tabii tutacak ve sizi gözlemleyecek. Düşeceksiniz de, kalkacaksınız da. Hayalinizi hayatınız yapacaksınız. Çok isterseniz tabii…

Size bir hedefim olduğundan bahsetmiştim. Sonucunu yazacağıma da söz vermiştim. Bir mülakata girdim. Çok çalışmıştım. Önemli gün geldi çattı. Önümde doksan kişi vardı. Sabahtan akşama kadar kapıda bekledim. Kıyafetime çok özen göstermiş, saçımı özenle yapmıştım. Benden önce girip çıkan insanların bilemediği soruları ben yanıtladım. Konuştuğum herkesten daha çok çalıştığımı fark ettim. Hepsi benim kazanacağımı, hak ettiğimi söylediler. Ne yalan söyleyeyim ben de öyle düşünüyordum. Benim sıram geldi. Çok gergindim. Büyük bir özgüvenle kendimi tanıttım. İlk soru geldi. Hayatımda duymadığım bir teori soruldu. Dünyam başıma yıkıldı. Bilemedim. Hoca elindeki kalemi masaya attı. Sonrasında sorduğu soruyu biliyordum ancak hocanın yüz ifadesi beni öyle aşağılıyordu ki, iki kelimeyi bir araya getiremedim. Diğer soruları yanıtladım. Fakat olmamıştı, bunun farkındaydım. Mülakat bittiğinde uzun süre ağladım. Yanımda çok sevdiğim bir dostum vardı. Tüm gün beni o sıcakta bekledi, motive etmeye çalıştı. Ancak çıktığımda onun da diyecek bir şeyi kalmamıştı.

Çok zor bir sürece girdim. Çok umut bağlamıştım. Hal böyleyken yıkılmak da çok zor olmuyor. İki gün boyunca hep ağladım. Çünkü toparlanmam için önce yıkılmam gerekiyordu. Bunun yanında birkaç kötü insanla da tanışmıştım. Allah’ım dedim, yeniden yüzeye çıkabilecek miyim? Şunu asla unutmayın; siz insansınız ve duygularınız var. Ağlamak asla sizi güçsüz yapmaz. Bunun için sizi güçsüz görenleri hayatınızdan uzaklaştırmalısınız. Doğru olan onların yaptığı değil, sizin yaptığınızdır. Neyse, sonrasında ne mi oldu? Yeterince üzülüp, hayal kırıklığımı dibine kadar yaşadıktan sonra kendime geldim. Planlarımı düzenledim. Neydim, kimdim bunu düşündüm. Ben asla yılmayan bir kadındım. Azimli ve idealist bir insandım. Vazgeçtim mi, asla! Güzel sonuca ulaşana kadar yürüyeceğim bu yolda. Bu deneyimimi kendinize ışık tutmanız için sizinle paylaşıyorum. Siz de böyle bir yol izlemelisiniz.

Hayat size her zaman adil davranmaz. Özellikle baba parasıyla özel okullarda okuyup, eş dostla geldiğiniz işlerde kendinizi kahraman gören ahmaklardan değilseniz. Özel okulda okumak eksilik değildir. Yanlış anlamayın. Eksiklik egonun gereksizce şiştiği yerde başlar. Kaç dil bilirseniz bilin, mesleğiniz ne olursa oldun. Kibirle yoğurduğunuz bir ruhunuz varsa, kendinizi ileri taşımaz, geri itersiniz.

Yenildiniz. Düştünüz. Üzüldünüz. Ağladınız. Tamam. Şimdi toparlanma vakti. Kim olduğunuzu hatırlayın. İhtimalleri değerlendirin, planlarınızı yapın. Düşüp kalkan, kolayca elde edenden daha değerlidir benim gözümde. Kaç kez deneyeceğim diye düşünmeyin. Olana kadar deneyeceğim deyin. Bu sizin yolunuz. Bir başkası için değil kendiniz için uğraşıyorsunuz. Kim ne diyorsa desin. Ağzı olan hep konuşmadı mı zaten? Bırakın yine konuşsun. Sizin içinizdeki potansiyeli yalnızca siz bilebilirsiniz. Olmuyorsa bir daha, bir daha ve bir daha deneyin. Tırnaklarınızla çıktığınız zirveden, o emeksiz ve şımarık baba parası yiyicilere el sallarsınız. Belki teşekkür bile edersiniz sizi kamçıladıkları için. Pes etmeyin. Öyle güçlüsünüz, öyle zekisiniz ki, vazgeçerseniz kapasiteniz atıl kalacak, yazık olacak. Önemli olan bunun farkına varmanız. Bunu size baktığınız ayna söylemez, içinize sorun. Doğru şekilde sorarsanız haklı olduğumu göreceksiniz.

Kötü tecrübelerinizi fırsat olarak kullanmanız, vazgeçmemeniz ve sonunda bunun meyvesini yemeniz dileğiyle…

Yorum Gönder

0 Yorumlar