Kadın











      Nedir kadın, kimdir? Kim için neye benzer? Sözlüğe göre erişkin dişi insan, topluma göre anne, eş, cinsellik, bacı, evlat, namustur. Her daim görevlerini eksiksiz karşılamak zorunda olan canlı robottur. Ancak bunu yumuşatmak için çiçek denir, melek denir, şöyle denir, böyle denir. Bir tek insan denmez. Kadın sadece insandır oysaki. En büyük çabası da insan muamelesi görmek içindir. Görmez. Çünkü kadının hep bir kusuru vardır. Kahvaltıya zeytin koymamıştır, gömleklerin hepsini ütülememiştir, çocuğu hasta etmiştir, yemeği tuzsuz yapmıştır, kocasına gülmemiştir, sokakta gezmiştir, açık giyinmiştir, sakız çiğnemiştir, anasından doğmuştur, nefes almıştır… Kadının yaptığı, artsa yetmemiştir.


      Zordur efendim kadın olmak. Boşuna söylemiyorum, olduğumdan biliyorum. Pek çok kadının yaşadığının yanında, benimkinin ufak bir parça kaldığı ‘’yaşadıklarımdan’’ biliyorum. Uğradığım tacizlerden, hakaretlerden, aşağılanmalardan biliyorum. Yaşadıklarımın yanında gördüklerimden de biliyorum ayrıca. Kadın deyince sizin aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama benim aklıma ilk olarak haksızlık geliyor. Sonrasında acı, ezilme duygusu, şiddet geliyor. Aslında bunların hiç biri bir insanı tasvir etmez. Peki niye akla bunlar geliyor? Çünkü toplum, kadını maruz bıraktıklarıyla ortaya çıkartıyor. Lafın kısası ve anlaşılır hali şu; toplum kadına görevler yüklüyor, bunlarla taçlandırıyor, yapmadığında dövüyor, asıyor, kesiyor… Hatta çoğu zaman görevlerini(!) yapsa da cezalandırıyor.


      Toplum kadından hep bir şeyler istiyor yani. Kocasından önce kalksın, kahvaltıyı hazırlasın, doyursun toplasın, çocuğu hazırlasın okula göndersin, alsın ödevini yaptırsın, temizlik yapsın, yemek yapsın, kocasını güler yüzle karşılasın, tatmin etsin, para istemesin ama hiçbir şeyi eksik etmesin, derdi olmasın, sokakta sessiz yürüsün, gülmesin, istediğini giymesin, tacize uğrasın sussun, tecavüze uğrasın sussun, hiçbir şey söylemesin, hep sussun istiyor.   Peki kadına bir şeyler veriyor mu?  Ev işi yaptığında koca veriyor, doğurabildiğinde çocuk veriyor, kocası izin verdiğinde zar zor iş veriyor, tacize uğradığında damga veriyor, öldürüldüğünde… Öldürüldüğünde bir şey veremiyor. Veremediklerinin vicdan azabını da çekmiyor üstelik.


      Ayrıca kadına çiçek demeyin efendim. Çiçekler bıçaklanmaz çünkü, çiçekler vurulmaz, çiçekler asılmaz, çiçekler yüksek binalardan atılmaz… Kadın çiçek olmaz efendim, ya çiçeğe su veren olur ya çiçeğin altında yatan sızı olur… 


      #şuleçetiçinadalet


Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. If you're trying hard to lose fat then you absolutely need to start using this totally brand new tailor-made keto plan.

    To produce this keto diet, certified nutritionists, fitness couches, and professional cooks joined together to develop keto meal plans that are powerful, convenient, price-efficient, and enjoyable.

    Since their first launch in early 2019, thousands of clients have already remodeled their body and well-being with the benefits a good keto plan can give.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover 8 scientifically-tested ones provided by the keto plan.

    YanıtlaSil